Vanliga frågor & svar
Hjälpavsnitt
Vilka fraktmetoder finns tillgängliga?
Alla våra försändelser hanteras av UPS, DHL, KUEHNE.
Vad är leveranstiden för de beställda produkterna?
Den beräknade tiden för när försändelsen kommer att nå kunden anges av transportörerna. Du kan beräkna den på produktsidan eller kontrollera den i kundvagnen efter att ha fyllt i leveransinformationen. Den genomsnittliga leveranstiden är 4 arbetsdagar.
Hur beräknas fraktpriset?
Fraktpriset beräknas direkt av transportörerna. Beloppet beror på de skickade produkternas vikt och mått samt på destinationen. Du kan kontrollera fraktpriset under beställningsprocessen.
Hur kan du spåra en försändelse?
När du har gjort en beställning får du ett särskilt spårningsnummer som du kan använda på transportörens webbplats här.
Kan jag ändra min beställning?
Det är möjligt att ändra din beställning genom att ringa vårt team innan vi börjar behandla din beställning. Du hittar våra kontaktuppgifter här: https://www.senetic.se/site/kontakta_oss/
Hur kan jag skapa ett konto?
Du kan skapa ett konto genom att följa den här länken: https://www.senetic.se/account/login/ Du kan också registrera dig som användare när du gör din första beställning i kassan.
Varför är det värt att skapa ett konto?
Genom att skapa ett konto kan du behålla din leveransadress och faktureringsinformation utan att behöva ange dem varje gång du gör en ny beställning. Det gör det också möjligt för dig att se din köphistorik.
Hur kan jag prenumerera på nyhetsbrevet?
Du kan prenumerera på ett nyhetsbrev genom att fylla i din e-postadress i formuläret längst ner på vår webbplats. På så sätt kan du hålla koll på alla tillgängliga kampanjer och nyheter.
Varifrån skickas min beställning?
Vi är ett internationellt företag med lager i olika länder. Det kan hända att beställningen skickas från ett annat land än Sverige En exakt ledtid kommer att ges till dig under kassan.
Vilken garanti får jag på mina inköp?
Alla nya och fabriksanpassade varor har en standardtillverkningsgaranti. Garantivillkoren kan variera beroende på tillverkaren.
Hur många dagar har jag på mig att göra en retur?
Du har rätt att frånträda ett avtal om försäljning av varor som ingåtts på distans inom 14 dagar utan att ange något skäl. Detta gäller endast enskilda kunder. För företagskunder tillämpar vi ett individuellt tillvägagångssätt beroende på säljaren och produktens ursprung.
Hur ser returförfarandet ut?
När du rapporterar via vår portal kontaktar vi kunden samma dag/nästa arbetsdag. Om ansökan innehåller all nödvändig information ordnar vi hämtning av den defekta enheten nästa arbetsdag.
Hur ska produkterna returneras?
Alla produkter ska returneras i gott skick, i originalförpackning och med alla dokument. De ska förpackas på lämpligt sätt för att undvika skador under transporten. Se också till att RMA-numret är väl synligt på produkten. Du hittar RMA-blanketten här: Senetic RMA-blankett
Hur lång tid tar det innan ett RMA godkänns?
Vi försöker lösa alla RMA-anspråk så snart som möjligt. Processen kan variera beroende på tillverkaren. Vanligtvis överstiger den inte 21 arbetsdagar.
Jag har redan returnerat mina produkter. När kan jag förvänta mig ett utbyte av varor eller en återbetalning?
Beroende på situationen kan det vara några dagar efter att enheterna har levererats till vårt lager (t.ex. vid returer) eller en månad (t.ex. vid reklamationer).
Var kan jag kontrollera statusen på min ansökan?
För RMA-förfrågningar vänligen kontakta [email protected].
Kan jag göra en reklamation direkt till tillverkaren?
Ja, de flesta tillverkare tillåter slutanvändarkrav. Vi rekommenderar starkt att du tar upp garantianspråk direkt med dem, eftersom det ökar handläggningstiden avsevärt.